25 Aralık 2013 Çarşamba

Hobbit Smaug’un Çorak Toprakları

HOBBIT - SMAUG'UN ÇORAK TOPRAKLARI
21 Aralık yani geçtiğimiz Cumartesi uzun zamandır izlemeyi ertelediğim Hobbit Smaug’un Çorak Toprakları flimi AFM Taksim sahnesinde 15:15 Seansında izledim.  Aslında filmi izlediğim gün inanılmaz yorgun ve uykusuzdum  Ancak Blogger Arkadaşım Esra film eleştirisini okuduktan sonra, merak duygum ve zamansızlığım artık bugün izlemelisin dedi, gittim gördüm.  Filmi  yorgun ve uykusuz olmadığım bir günde sırf Orta Dünya’yı  hissetmek için tekrar izleyeceğim .
Aşağıda yaptığım yorumlar bol bol Spoiler içerebilir okumadan önce birkez daha düşününJ  

Bu flim bir  Yüzüklerin Efendisi değil sırf bu yüzden yüksek beklentiyle çıtanızı yükselterek bu flime gitmeyin derim
Aslında eleştiri yapmaya utanıyorum ama gerçek bu ...
Öncelikle film bana gereksiz uzun geldi. Filmi seyrederken hiç sıkılmadım ama aksiyon sahneleri çok uzatılmıştı. Aslında  tek kitabı üç filme aktarmak için eklemelerin yapılacağını tahmin etmiştim ancak yine de canımı sıkmasına engel olmadı.  Filmdeki karakterlere gelirsem Bilbo ve Gandalf karakterleri filimin en iyileriydi. Ancak Orlando Bloom için aynı olumlu yorumları yapamayacağım, Orlanda Bloom’un  makyajında veya lenslerinde sorun yok Fakat geçen on seneyi telafi etmek için  fazla  bilgisayar efektine maruz bırakıldığını düşünüyorum.  Adam  bildiğimiz yaşlanmış bir elf şeklindeydi, bu da  filmde sırıtan  bir durumdu. Filmde ki bir diğer eksikilik; bir yerden bir yere geçiş duygusunu sağlayan seyahat anlarının yeterince  hissetirilememesi ve sahnelerde ki geçiş mekanları arasındaki mesafenin çok anlaşılmıyor olmasıydı.
Kısacası filmde biraz aksiyon abartılmış ve duygular neredeyse sıfırlanmış bu durumuda tek kitaptan uyarlanmaya çalışılmasına bağlıyorum.
Filmde güzel sahneler yokmuydu vardı mesela, Fıçılı bölüm çok güzeldi Hatta  fıçı sahnesi efsane olmaya aday. filmde beğendiğim diğer bölüm Kuytuormandı. Peter Jackson, Kuyutorman için harika bir atmosfer yaratmış Kuytuorman kasvetindeki başarı ise muazzamdı.  özellikle patikayı kaybettikten sonra, bilinçlerini de kaybetmelerini oldukça başarılı buldum.
Son olarak;
Orta Dünyayı hissetmek inanılmaz güzeldi.  Gösterimde olduğu süre içerisinde bir kaç kez daha izleyip Orta Dünya Atmosferinin  tadını çıkarmak istiyorum  Film bu kadar olumsuz görüş bildirmeme rağmen kesinlikle izlemeye değer.
İyi seyirler diliyorum. Sevgiler...

2 yorum:

  1. bende henüz izlemedim en kısa zamanda izliycem inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. Şimdidenr iyi seyirler, Mutlu seneler

    YanıtlaSil