5 Aralık 2013 Perşembe

" İstanbul Devlet Tiyatrosu - Sidikli Kasabası müzikali"



Merhaba ,



Yine yeniden bir etkinlikle karşınızdayım bu sefer biraz önyargıyla yaklaştığım sonrada pişman olduğum bir tiyatro gösterinden görüşlerimi aktaracağım sizlere. 
Sidikli Ksabası..
İsmini duyduğumda inanılmaz antipatik gelmişti, sanatla tiyatroyla özdeşleştirememiştim yine de ben bu muzikalı görmeden yorum yapmamalıyım dedim.Gittim gördüm yazdım çiziyorum.
“Sidikli Kasabası"  İstanbul Devlet Tiyatrosu  Cevahir Sahnesinde sergileniyor. Kara Mizah dediğimiz şey tamda bu oyunda kanşımıza çıkıyor.
Az dekor ve kısıtlı giysilerle anlatılan bu oyunda görsellik sınırlı ancak Kulağa hitap ediyor Oyunun konusu dünyanın ısınıp suların azalmasından dolayı bütün evlerdeki iş yerlerindeki tuvaletler kapanıyor. Tuvaletinizi ancak kanunların belirlediği umumi tuvaletlere yapabiliyorsunuz ve tabiki hepsi paralı. Ve bu tuvaletler de özel bir şirketin denetimine veriliyor. Olur da tuvalet parasını ödeyemezler ya da sokaklara işemeye kalkan insanlar da işte o herkesin korktuğu Sidikli Kasabası’nı boylamayla karşı karşıya kalıyorlar. Olay örgüsü böyle başlıyor.
Oyun, Zengin ve  fakirin, iyi ve kötünün arasındaki ilişkiyi günümüz sistemine atıfta bulunarak, eğlenceli bir dille eleştiriyor. İyi kalpli insanların bile özgürlüğü için nasıl bir cani olabileceği gösterirken. Eğer  kalbimizi dinlersek  nasıl sevgi dolu olabileceğimiz anlatıyor.
Oyuncuların güzel enerjileri  dansları  ve mimikler ile ortaya çıkan renkli görüntüler uzun bir oyun olmasına rağmen seyircilerin kopmasına izin vermiyor. Kadro oldukça kalabalık olmasına rağmen oyun öyle bir kurgulanmış, ki oyuncuların hepsi tek tek akılda kalabiliyor.
Oyun Uzun bir oyun yorgun iş çıkışı tercih etmemenizi tavsiye ederim .Keyifli mesajlı fikirli bir muzikal izlemeye değer diyebiliriz benden 7 point gidiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder