27 Aralık 2013 Cuma

Mimar Sinan Süleymaniyede Tiyatro Oyunu

Mimar Sinan Süleymaniyede...
Çarşamba günü arkadaşımla Devlet Tiyatroları Cevahir Sahnesinde ki  Sinan Süleymaniyede oyununu izledik.
Oyun, Mimar Sinan’ın  Ustalık dönemini taçlandıracak olan  “Süleymaniye”  üzerinde çalışmalar devam ederken geçen olay kurgusu üzerinde dönüyor.Tek Perdelik bu oyun 1 saat 15 dakika sürüyor.
Oyunun metni  başlangıç noktası, Mimar Sinanı  teftişe gelen Sultan Süleyman’a iki ay içinde her şeyin biteceği sözünü vermesiyle başlıyor.
Oyun zaman zaman sıradan metinlerden sıkıyor olsada çok güzel sahnelerde vardı.Asılnda çok fazla detay vermek istemiyorum fakat, Kanuni Sultan Süleymanın Mimar Sinanı teftişe geldiği sahnelerde Şehülislam ile Nakkaş arasında geçen diyolog beni çok etkiledi özelliklede Sarhoş olduğu idda edilerek Cami gibi bir yerde çalışmasına uygun bulunmayan Nakkaşının Şehulislama 17. yüzyıl başında doğduğu, yaşadığı rivayet edilen halk ozanı, Kul Nesiminin dörtlükleriyle verdiği cevap çok anlamlı bir sahneydi. 
“Gâh giderim medreseye ders okurum Hak için
 Gah giderim meyhaneye dem çekerim Aşk için”
Oyun sonrasında Melamet Hırkasını tekrar dinledim hatta takıldım sürekli söyler oldumJ Sanırım oyunun en çok etkileyen  ve hatırımda kalan kısmıda buydu. İzlemeye değer şimdiden
iyi Seyirler.
Tarih – 21 Aralık 2013 Cumartesi Saat – 15.00 ve 20.00 Küçükçekmece DT Sahnesi
22 Aralık 2013 Pazar Saat – 15.00 Küçükçekmece DT Sahnesi
24 Aralık 2013 Salı Saat – 20.00 Cevahir Sahneleri Salon 1
25 Aralık 2013 Çarşamba Saat – 20.00 Cevahir Sahneleri Salon 1
26 Aralık 2013 Perşembe Saat – 20.00 Cevahir Sahneleri Salon 1
27 Aralık 2013 Cuma Saat – 20.00 Cevahir Sahneleri Salon 1
28 Aralık 2013 Cumartesi Saat – 15.00 ve 20.00 Cevahir Sahneleri Salon 1
29 Aralık 2013 Pazar Saat – 15.00 Cevahir Sahneleri Salon 1
Kul Nesiminin Dörtlüklerinin Devamı:)
gah giderim medreseye ders okurum hak için
gah giderim meyhaneye dem çekerim kime ne
sofular haram demişler bu aşkın şarabına
ben daldırır ben içerim günah benim kime ne

ben melâmet hırkasını kendim giydim eğnime
ar ü namus şişesini taşa çaldım kime ne
sofular secde ederler mescidin mihrabına
yâr eşiği secdegâhım yüz sürerim kime ne
gah çıkarım gökyüzüne hükmederim kaf-be-kaf
gah inerim yeryüzüne yâr severim kime ne
kelp rakip böyle diyormuş güzel sevmek pek günah
ben severim sevdiğimi günah benim kime ne
nesimi'ye sordular ki yârin ile hoş muşun
hoş olayım olmayayım o yâr benim kime ne
Dinlemek isteyenler için Müzeyyen Senar “Haydar Haydar” olarak dinlemelerini tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder