22 Şubat 2014 Cumartesi

Bu Hafta İzlediğim Filmler


Merhaba,
Bu  yazımda, geçtiğimiz hafta, izlediğim birkaç filmden,  bahsedeceğim

Fotografladaki sırayla gidersek,  The Reader,  Okuyucu adıyla dilimize çevrilmiş bu film Bernhard Schlink - Der Vorleser kitabının  uyarlaması. Başrolde Kate Winslet var. II. Dünya Savaşı sonrası, 1958 yılında Almanya'da, II. Dünya Savaşı sırasında bir toplama kampında 300 Yahudi kadının kilisede yanarak ölmesine izin vermekten yargılanan Hanna(Kate Winslet), okuma yazma bilmemesinin, uğruna katil damgası yemesinden daha büyük olduğu inancına sahip olmasının ilginç hikayesi. 
Filmde beni rahatsız eden nokta, gereksiz cinsellik ögesiydi. Bana kalırsa kitap uyarlaması olarak kitabı beyaz berdeye aktartltrken biraz sığ kalmış, yinede izlenmesi gereken flimler arasında...
Bir diğer filmimiz "The Book Thief". Yine bir kitap uyarlaması yine, 2. Dünyü Savaşı Almanyası...Bu film, Markus Zusak kitabının başarılı, bir uyarlaması. Bir kere anlatım şekli çok farklı, zira tüm hikaye ölümün/azrailin ağzından anlatılmış. 2. Dünya Savaşı yıllarında Nazi Almanyasında yaşayan Liesel'in, okuma aşkını anlatıyor. Liesel tüm sevdiklerini kaybederken, kitapları ve yaşamını yazdığı sayfalar sayesinde hayatta kalmasının güzel bir hikayesi. Kitabı okunmalı ve filmi izlenmeli tavsiye olunur
Son filmimiz Kaptan Phillips Paul Greengrass tarafından yönetilen gerilim filmi.  Başrollerinde Tom Hanks ve Barkhad Abdi oynuyor.Ticari denizci Kaptan Richard Phillips'in 2009 yılında Somalili korsanlar tarafından rehine alınmasını gerçek olaylardan alıntılarla anlatan, biyografik heycanlı bir film. Biyografik romanı vermış okumadım bu yüzden kitabı hakkında  fikir sahibi değilim.  
En iyi film, en iyi yardımcı erkek oyuncu, en iyi uyarlama senaryo olmak üzere 6 dalda 86. Oscar'a aday olan filmdir.
Son olarak, 19 Şubat Akşamı TRT 1 de benim için Kült filmlerden biri olan 1996 yapımı FORREST GUMP’a denk geldim.  Başrol oyuncusu Tom Hanks’e Oscar ödülü getiren bu filmden  , kısaca bahsetmek isterim. Yine bir kitap uyarlaması olan bu film, 90lı yıllarda Amerikada yeniden yükselmeye başlayan Varoluşçuluk akımının sinemaya uyarlanmış halidir. Flimde IQ 75 olan Forrest Gump siradan bir yaşam sürken başına gelen olaylardan oluşur. Forrest,kendisine verilen herşeyi oldugu gibi kabul eder, yaşar. Herkesin hayata bakış açısı, olaylardan çıkardığı sonuçlar çok farklıdır Forrest’ınki ise oldukça saf ve yalındır. Forrest Gump saflığın filmidir.
Bu film sonrası aklıma Kafkanın sözü gelir, “Anlamanın ilk belirtisi ölme isteğidir” gerçektende  öyledir. Anlayıp farkındalık yarattıkça hayata, zorlar hayat bizi adapte olmaya kabullenmeye... Film hakkında izlemeyenlere ayıp olmasın diye ipucu vermek istemiyorum ancak izledikten sonra bu söz taşları oturtuyor.
Bu haftanın önerileri böyle,herkese şimdiden iyi seyirler!

1 yorum:

  1. Digerlerini izledim ama the book thief i daha izlememistim en kisa zamanda izleyeyim bari :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil