13 Mayıs 2014 Salı

Bir Film Bob "Marley"



 Merhaba
Geçtiğimiz günlerde D&R Film kampanyası dahilinde edindiğim filmlerden bahsetmiştim. Onlardan  en çok meraklandıklarımı sona saklayarak izlemeye başladım. Bob Marley’in hayatının anlatıldığı “Marley” isimli belgesel filmi sonlara saklamış olsamda dün sıralamada bir değişiklik yaparak önlere aldım ve izledim. 
İşte bu yazımda Müzisyen Bob Marley’in tüm dünyayı, evrensel müzik diliğle nasıl etkilediğini anlatıldığı, filmden bahsedip, yaşadığı dönemde insanların tutumlarını ve düşüncelerini gerçekten değiştirmeyi başaran  efsaneyi birkez daha anmaya çalışacağım.
Bob Marley, sınırötesi ve zamansız  bir halk kahramanı benim için onu farklı kılan o kadar çok şey varki hangisine değineceğimi bilemiyorum. Ancak beni en çok etkileyen yanı,  Jamaika gibi (1960’s 70’s yıllarda insanların haritada yerini bile bilmedigi )  Ülkeden çıkıp Tüm Dünyaya, hem Jamaikayi hem de Reggae ‘yi tanitan sadece tanıtmakla kalmayıp yeni bir akım başlatan bir öncü olmasıdır.
Gerçek yaşam öyküsünü konu alan film, Bob Marley hakkında merak ettiğim bir çok şeyle ilgili aydınlanmamı sağladı.Film Bob Marley’in daha kişisel tarafını daha çok ortaya seriyor. Filmi izledikten sonra Bob Marley’i hissediyor onu derinden anlıyorsunuz.
 Son olarak söyleyeceklerim filmden öte biraz şahsi görüşlerim olacak. Bana göre; Bob Marley’i anlayan kişi farklıdır çünkü;  insanı insan olduğu için sevmeyi, paylaşmayı, sevginin saf ve çıkarlardan uzak dünyasını, aşağılamadan ve küçük görmeden karşısındakine değer veren insandır.
Son cümlelerim olarak, Bob Marley’in Aforizma niteliğindeki bir kaç cümlesini paylaşmak istiyorum.
"Aslında sürekli tebessüm edenler, içten içe acı çekenlerdir. Unutma, her gülen yüz mutluluk ifadesi değildir!"
"Yoklugunu hissetmeyen birini, varlığınla rahatsız etmeyeceksin."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder