26 Mayıs 2014 Pazartesi

Bodrum Bodrum Gezi #2#

Merhaba,
Gezimizin ilk durağı Alaçatı'yken, ikinci durağımız Bodrum'du. Sabah 8'de kahvaltımızı yapmış yola koyulmuştuk çünkü gezilecek çok yer, yapılacak çok iş vardı.
Bodrum'da ilk rotamız Bodrum Su Altı Arkeoloji Müzesi'ydi. M.Ö 300 yıllarına kadar uzanan bir seçkiye ev sahipliği yapan bu müzede iki buçuk saate aşkın zaman geçirdik.

Bodrum Marine
 Bodrum kalesinde yer alan bu müzeye araçla geldik fakat Ortakent/Yahşi'de bulunan otelimizden otele minibüsler de bulunuyor. 4,75 liraya son durak Bodrum Garajı'nda indikten sonra müze 100 metre yürüyüş mesafesinde.
Bodrum Kale Yolu
Müze yolunda sağlı sollu satıcılar bulunuyor. Bunlardan en çok ilgimi çeken balon balıklarının kurutulmuş olarak sergilendiği sünger satıcıları. Fiyatları 5 TL'den başlayan bu süngerler 20 TL'ye kadar artıyor.

Bodrum Kalesi antik çağda önce ada olup, sonraları kente bağlanarak yarımada durumuna gelmiştir. Müze, antik çağlardan bulunan birçok batık kentin yanı sıra Türk hamamı, Amphora, Doğu Roma Gemisi, Cam Salonu, Cam Batığı, Sikke ve Mücevherat Salonu, Karyalı Prenses Salonu, İngiliz Kulesi, İşkence ve Katliam Odaları  şeklinde konumlanmış 14 salondan oluşuyor. Beni en çok etkileyen, karanlık bir odada alttan ışıklandırma sistemi ile sergilenen M.Ö. 11. yy'a uzanan cam eserlerinin sergilendiği sergi alanıydı.
Müze salonlarında fotoğraf çekilemediği için kale içerisinde yer alan birkaç seçkiden bahsetmek istiyorum bunlardan biri de sunaklar, eski inanışlarda tanrılara adanan, onlara kurban edilen ya da sunulan bütün  eşyalar altar (sunak) denilen kendince kutsal ibadet yeridir.

Müzede sergilenen tiyatro maskları, anfitiyatro açısından bol olan ülkemizde orijinalliği korunarak günümüze ulaşmış. Esasında Bodrum kalesinde yer alan çoğu eser antik kentlerden yurt dışına getirilmeden ülkemizde kalan hazinelerimiz. Neyse o konulara şimdi girmeden size bu masklardan biraz bahsetmek istiyorum. Antik çağ'da tiyatro, üst sınıfa özgü bir etkinlikti ve bu dönemde oyunlarda dekor ya da kostüm bulunmazdı.Günümüzde geçerli olan oyunculuk anlayışı yoktu ve ifade edilen duygular oyuncuların ellerinde tuttukları ve yeri geldikçe yüzlerine koydukları maskelerle belirtilirdi
Anrik Çağ Tiyatro Mask

Bodrum Kalesinden Manzara

İçerisindeki özel bir odada Karya Prensesi'nin bulunan lahiti kemikleri ve etlendirilmiş formu bulunuyor.
Müze içerisinden

Müze bahçesinden kaleden ve açık alanda sergilenen birkaç eserden fotoğraf sunuyorum.

Kale Manzarası

Gezimize tekne ile devam ettik. 11'de Gümbet'ten kalkan tekne akvaryum koyundan, Bitez'e birçok koyda durakladı ve böylece bu gezide denize merhaba demiş oldum.
Tekne
Tekne sonrası Sanat Güneşi Zeki Müre'nin evini ziyaret ettik. Zeki Müren'in sade hayatından izler taşıyan bu müze mutlaka ziyarat edilmesi gereken yerlerden.

Zeki Müren

Zeki Müren evi sonrası Yahşi'deki otelimize geri döndük. Akşam yemeği sonrası kaleye indik. Eğlenmek için Mandalin'i seçtik ve çok güzel zaman geçirdik. Bir sonraki yazımda, Didim/Milet antik kenti ve Apollon Tapınağı'ndan bahsedeceğim. Sevgiler...