4 Temmuz 2014 Cuma

Şimdi Tasarruf Zamanı

Bir bankacı olarak tasarruf kavramına el atmayı istedim bu pazar. Bunu kendim ne kadar gerçekleştiriyorum tartışılır fakat siz yine de dediğim mi yapın yaptığımı dikkate almayın. 
Tasarruf kavramı daha çocukluktan çoğumuza alıştırılmıştı. O renkli kumbaralarda özendirildi başlangıçta eğlenceli gelen bu kavram büyüdükte uzaklaştı bizden. Bunu sadece ben söylemiyorum yapılan istatisksel araştırmalara göre gelirinin %25 ini tasarrufa yönlendiren Türk halkı artık bunun %13 ünü yönlendirenini göstererek ispatladı bize. Kısacası "kumbara" çoktan çocukluk anımız haline alıp tasarruf kavramını bize kazandıramadan yok oldu. 
Yaşam süresi uzarken yaşlılıkta lazım olacak paramızı, hiç yaşlanmayacakmış son günümüz gibi tüketime yönlendiririyoruz.
Para duygusal bir konu, karakteriniz ne ise ona göre kullanıyorsunuz. Kimi insan gelecek korkusuyla parayı hiç harcamıyor kimi insan üç günlük dünya Carpediem "gününü gün et" diyerek olmayan parasını harcıyor. Finansal özgürlüğün tek temel bir kuralı var o da  gelirinden çok harcamasak yani; eksilerin deyimiyle "ayağını yorganına göre uzatmak".
Duygusal boyutunu göz ardı edersek. Dünyadaki kaynaklarımız hızla tükeniyor. Bu tüketim çılgınlığı nereye kadar bizi kaldırabilecek hiç bilmiyorum. Bu yüzden en yakın zamanda tasarrufa başlamalıyız.
Tasarruf olmazsa olmaz tüm insanlık için. Bunu ne kadar gerçekleştirmek istiyorsanız o kadar motivesiniz yani tasarruf yapmak için bir nedeniniz olmalı ev mi almak istiyorsanız arabamı tatil mi yapmak istiyorsanız. Bunların hepsini yapmak istiyorsanız öyle bir dünya yok öncelik sırası yapmak zorundasınız.
Bunu nasıl mı yaparsınınız?
Bankada otomatik talimatıyla birikimi mevduat hesabı açabilirsiniz siz istesenizde o paraya dokunamıyorsunuz.
Harcamalarınızı kontrol altına alamıyorsanız ne alıyorsanız yazabilirsiniz. 
Bes yani bireysel emeklilik birikim için en avantajlı alternatiflerden bir diğeri çünkü devlet katkısıyla yatırdığınızın %25 devlet tarafından alıyorsunuz. Yani her 100 liranızın 25 lirası devletten...
Şimdilik aklıma gelenler bunlar biliyorum parayla saadet olmaz lakin parasında hayat sürdürülemez.
Mutlu pazarlar,



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder