9 Şubat 2014 Pazar

Şark Dişçisi / Tiyatro İBB


Şehir Tiyatroları’nda 2011-2012 sezonundan beri oynayan Engin Alkan Yönetmenliğinde “Şark Dişçisi”, bu sezon izlediğim ilk müzikaldi.
Oyunun konusu ; kadın ve erkek arasındaki ilişkileri ve toplumsal hayatı üzerine gelişen kadın-erkek ilişkilerinde ki yalanlar ve entrikalar, kavuşamayan sevgililer kaçıp- kovalamacalar. Hikayenin ana karakterleri, çapkın Ermeni dişçi Taparnigos ile karısı Marta.
Oyun süresi  üç saat aşıyor bu yüzden haftsonu izlemenizi tavsiye ediyorum. İş çıkışı gidilmesi durumunda “sıkıcı”  gelebilir
Gelelim oyunculuklara Taparnigos rolünü bu sezon üstlenen Kubilay Penbeklioğlu, oldukça sempatik başarılı buldum özellikle Taparnigos ile karısı Marta’nın arasındaki atışmalar en çok güldüğüm sahnelerdi.
Dekor ve sahne uygulamalarını çok başarılı bulmadın ancak  kostüm ve aksesuarlar hakkını yiyemem özelliklede sıradışı peruklar, makyajlar oyunu renkli hale getirmişti.
Bu müzikalde en sevdiğim unsur  orkestrayı sona sakladım. Tiyatroda mizah ve müziğinin birarada olması basarili bir temsil oluşturuyor. Bu konuda benimle hem fikir olan  seyircilerle birlikte bu temsili büyük bir coşkuyla ayakta alkışladık..
Müzikli, danslı,  mizahlı bu güzel oyunu  izleyiniz. Şimdiden iyi seyirler!

2 yorum:

  1. Hooop hemen uçarak geldim bu yazıya :)
    Bakalım çok merak ediyorum ben de bu oyunu, sadece 3 saat sürüyor olması küçük beyden dolayı gözümü korkutuyor ama göreceğiz bakalım :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hooşgeldiniz:) ben biraz zor dayandım ama eğer dayanırsa Küçük Beyi ayakta alkışlayacağım. Müzikal ve hareketli ilgisi dağılsada eğlenir diye düşündüm:) Ama bende şimdi çok merak ettim küçük bey beğenecek mi ne zaman izleyeceksiniz? Sevgiler :)

      Sil